Výtvarnická výzva

25.6. 2021164x

V dubnu jsme cítili, že po několika měsících on-line výuky máme dost sezení za počítačem, chybí nám kultura, pohyb… No prostě byl čas na změnu, chtělo to něco nového. A tak vznikla naše Výtvarnická výzva pro žáky druhého stupně, která měla jasný cíl – zvednout děti od počítačů

a ukázat jim, že i v takovém období, jako byl jarní lockdown, se dá něco zajímavého dělat. Pustili jsme se do poznávání krás našeho historického města.

            Každý týden jsme vybrali jednu olomouckou památku, kterou měli žáci za úkol navštívit

a splnit několik úkolů, které se k ní vázaly. Protože výsledky svých výprav a bádání žáci odesílali přes Edookit, následovala za zdárně splněné úkoly odměna v podobě stupcoinů – virtuální měny, která vznikla pro potřeby naší výzvy.

            Aby se mohly zapojit i neolomoucké děti, přidali jsme několik kol soutěže i pro ně tak, aby mohly plnit úkoly spojené s uměním v místě, kde bydlí.

            V plnění výzev jsme pokračovali i po našem společném návratu do školy.

            A čím jsme naše malé výtvarníky nejvíc překvapili? Třeba tím, že nám přímo u školy stojí socha Tvář Měsíce, která připomíná americkou misi Apollo 11 nebo vojenským fortem Tafelberg

z 1. poloviny 19. století ve Fakultní nemocnici. K těm nejtěžším úkolům patřilo odhalit, že želva, která je součástí Arionovy kašny, skrývá ve svých otevřených ústech samotného Ariona i

s delfínem. Krásná zahrada v areálu Klášterního Hradiska pak byla poslední červnovou tečkou

za všemi koly Výtvarnické výzvy.

            Náš cíl vyšel, soutěže se zúčastnilo devadesát jedna dětí. Podle fotografií, které jsme průběžně dostávali, se do poznávání krás Olomouce mnohdy zapojili i rodinní příslušníci. Někdy to nebyly jen společné vycházky, ale malé výlety na kolech a koloběžkách. Díky přispění Spolku přátel základní školy jsme mohli nejúspěšnější lovce stupcoinů odměnit pěknými cenami.

Komentáře